Ovaj website koristi kolačiće

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. 

Necessary 
help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.

Statistics
used by Google Analytics to analyze traffic.

O ansamblu

Zagrebački plesni ansambl (ZPA) utemeljila je plesna umjetnica Lela Gluhak Buneta 1970. godine. Od samih početaka ZPA kontinuirano inzistira na originalnim autorskim projektima, visokoj umjetničko-izvođačkoj razini i performativnoj snazi izvođača. Pod vodstvom Snježane Abramović Milković, s početkom u 90-tima započinju mnogobrojne suradnje s koreografima i pedagozima iz inozemstva te prve međunarodne koprodukcije. Koprodukcija ZPA sa Lanonimom Imperial iz Barcelone rezultirala je projektom "Prepoznavanje krajolika" proglašenim od Vijeća Europe za jedan od deset najboljih kulturnih programa za 1996.godinu.
Konstantno profesionalno educirajući svoje plesače, ansambl kroz suradnju sa renomiranim domaćim, te priznatim stranim koreografima i pedagozima (Kilina Cremona, Francuska; Norio Yoshida, Francuska; Martin Sonderkamp, Nizozemska; Juan Carlos Garcia, Španjolska; Bebeto Cidra, Brazil; Emilio Gutierrez, Španjolska; Alexey Taran, Venecuela; Francesco Scavetta, Italija; Alexis Eupierre, Španjolska; Martine Pisani, Francuska; Iztok Kovač, Slovenija; Milan Tomašik, Slovenija; Laura Aris Španjolska; Daniel Abreu Španjolska; itd.) podiže razinu svojih produkcija uključujući ih u širi europski sustav. Suradnje s umjetnicima iz različitih domena i različitih stilova doprinijele su jedinstvenoj spremnosti ansambla da odgovori na izazove najrazličitijih autorskih poetika te podiže razinu svojih produkcija. Kao takav, ZPA je obilježio karijere velikog broja hrvatskih plesača i plesnih autora koji danas uspješno djeluju u zemlji i inozemstvu.
Za doprinos razvoju hrvatskog kazališta Zagrebački plesni ansambl nagrađen je Nagradama hrvatskog glumišta u kategoriji najbolje koreografije (2004., 2012., 2018.), najbolje plesačice (2004., 2016., 2022.), najboljeg plesača (2004., 2006., 2012.), najbolje scenografije (2006.), te najbolje plesne predstave u cjelini (2008., 2012.).

Ansambl ima zavidan kontinuitet rada, a nastupao je na svim važnijim festivalima u zemlji kao što su Muzički biennale; Dani hrvatske glazbe; Dubrovačke ljetne igre; Međunarodni dječji festival, Šibenik; Tjedan suvremenog plesa; Splitsko ljeto, Zadarsko ljeto; Osječko ljeto kulture; Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat; Zlatni lav,Umag. Surađuje i gostuje u svim uglednim plesnim i kazališnim kazališnim centrima u zemlji (Zagrebačko kazalište mladih, HNK u Osijeku, HNK u Splitu; INK u Puli, HNK "Ivan pl. Zajc" u Rijeci...). U inozemstvu gostuje na renomiranim festivalima i u kazališnim kućama u Njemačkoj, Francuskoj, Belgiji, Rusiji, Sloveniji, Mađarskoj, Italiji, Portugalu, Litvi, Španjolskoj, BiH, Srbiji, Poljskoj, Meksiku, Egiptu, Koreji i Izraelu.

2000. ZPA je pokrenuo Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat koji se uspješno profilirao u najznačajniji ljetni plesni događaj u regiji.
2011., ZPA je ustanovio Mediteranski plesni centar kojemu je cilj postati jedinstveni regionalni centar za rezidencije, edukaciju i kreaciju u plesnoj i srodnim umjetnostima.

2014. godine vođenje ansambla preuzela je producentica Petra Glad Mažar, a 2022.godine u vođenju joj se pridružila plesna umjetnica Petra Valentić.

Svojim kontinuiranim djelovanjem ZPA godinama senzibilizira publiku na suvremeni ples, ostvaruje interkulturalni dijalog, potiče kreativnost i mobilnost umjetnika i umjetničkih radova, te stvara uvjete za umjetnički razvoj.

Produkcije (od 1995. nadalje):

  • TANGO je tužna misao koja se pleše (koreograf: Ksenija Zec, 1995.)
  • Prepoznavanje krajolika (koreograf: J. C. Garcia, 1996.)
  • Multimedijalni projekt Snovi drugih ljudi (grupa autora, 1998.)
  • Lovci čežnje (koreograf: Bebeto Cidra, 1999.)
  • Krava Licario sveta Oppiano (autor: Alexey Taran, 2000.)
  • 2tri4 u koprodukciji s Bad. Co. (grupa autora; 2001)
  • Žurba duše (E. Gutierrez, 2001.)
  • M.U.R. (K. Zec, 2002.)
  • Meni ti to nije baš (I.Omerzo; 2003.)
  • Nešto, možda, sasvim osobno (S. Abramović 2003.)
  • 5 do 12 (grupa autora, 2003.)
  • Isto (koreograf: Ksenija Zec, 2004)
  • Priče bez niti (koreograf: Aleksis Eupierre 2005.)
  • Pasijans (koreograf: Iztok Kovač, 2006.)
  • Ogoljeno (koreograf: S. Abramović Milković, 2007.)
  • Blink (koreograf: Martine Pisani, 2008.)
  • UTF-8 (koreograf: Sahara Azimjia, 2009.)
  • Interface (koreograf: S.Abramović Milković, 2010.)
  • Tri None (autor: Ognjen Vučinić i Aleksandra Mišić, 2011.)
  • Ispod sklopljenih očiju (koreograf: Laura Aris Alvarez, 2011.)
  • E=mc2 (Volim fiziku) (koreograf: Zrinka Lukčec, 2012.)
  • PROmjene (koreograf: Aleksandra Mišić, Martina Nevistić, Ognjen Vučinić, 2012.)
  • Anything (koreograf: Daniel Abreu, 2013.)
  • Rekvijem za Z. (koreograf: Snježana Abramović Milković, 2014.)
  • Spone (koreograf Roberto Olivan, 2015.)
  • The Devil`s Garden (koreograf David Hernandez, 2016.)
  • Staging a Play Tartuffe (koreograf Matija Ferlin, 2017.)
  • OTHER (koreograf David Hernandez, 2018.)
  • ESC ROOM (koreograf Natalija Manojlović, 2018.)
  • Vidljivo Nevidljivo (koreograf Dolma Jover Agullo, 2018.)
  • Gore (ZPA prema koreografskoj ideji Ferenca Fehera, 2019.)
  • Esbat (Aleksandra Mišić, 2020.)
  • Oko s površine (Aleksandra Mišić, 2020.)
  • Revel Revel (Roser Lopez Espinosa, 2020.)
  • Okvir (Borna Babić, 2021.)
  • Geometrija daha (Laura Aris Alvarez, 2022.)
  • Gran Bolero (Jesus Rubio Gamo, 2023.)