Okvir
Premijera: 18.12.2021
20.09.2024 | 18:00 | Gostovanje, Portugal | 32.ª Quinzena de Dança de Almada |
26.07.2024 | 20:00 | Gostovanje, Malta | Dance Festival Malta |
19.07.2024 | 21:00 | Gostovanje u Svetvinčentu | 25. Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat |
29.09.2023 | 20:00 | Gostovanje u Požegi | GK Požega |
23.09.2023 | 20:00 | Gostovanje u Splitu | GKM Split |
04.05.2023 | 20:00 | Zagrebačko kazalište mladih | |
03.05.2023 | 20:00 | Zagrebačko kazalište mladih | |
19.02.2023 | 20:00 | Zagrebačko kazalište mladih | |
16.02.2023 | 20:00 | Zagrebačko kazalište mladih | |
07.12.2022 | 20:00 | Gostovanje u Poreču, u sklopu PMH | Pučko otvoreno učilište Poreč |
13.10.2022 | 19:30 | Gostovanje, Slatina | Dani Milka Kelemena |
28.09.2022 | 20:00 | Gostovanje, Nova Gradiška | POU M.A. Relković |
13.05.2022 | 21:00 | Port of Dance | HKD Sušak |
10.05.2022 | 20:00 | Gostovanje u Karlovcu, u sklopu PMH | GK Zorin dom, Karlovac |
09.05.2022 | 21:00 | Gostovanje u Šibeniku | Kuća umjetnosti Arsen |
19.12.2021 | 20:00 | ZKM | |
18.12.2021 | 20:00 | PREMIJERA (uz pozivnicu) | ZKM |
16.11.2021 | 20:00 | PRETPREMIJERA (uz pozivnicu) | |
Nema budućih izvedbi | |||
Odigrano |
U ovom nultom vremenu, vremenu praznog hoda, u vremenu podijeljenosti i odijeljenosti, jesmo li uopće još sposobni biti skupa? Shvaćamo li prisustvo drugog/ drugih - njihovo djelovanje i odluke - bilo kako drukčije osim kao smetnju ili povod za natjecanje? Zarobljeni strahom, vrhovnim krvnikom naše slobode, krećemo se kroz prostor-vrijeme poput automata u vlastitim mikrouniverzumima, u izbjegavanju drugih, ili pak povremenom mehaničkom sinkroniziranju na točki zajedničkog kratkotrajnog interesa.
Takva se konstelacija, međutim, ne može održati. Kolektivni organizam u kojem svaki pojedinačni element nema svijest o međusobnoj povezanosti i suovisnosti dolazi do iscrpljivanja, jer nema životvornog protoka. Raspad je neminovan, a time i promjena.
Raspad. Promjena. Reset.
Što dalje? U prostranstvu varijanti, u paralelnim dimenzijama različitih scenarija, postoji prvi korak koji je stvaranje novog okvira.
Okvir je omeđivanje. Svođenje. Definiranje teritorija. No, paradoksalno, okvir je i prostor sagledive slobode. One koja zove da joj se pogleda u oči. Da se pobjedi strah, utiša pobjesnjeli ego.
Taj put nije linearan. Ego se previše odomaćio u ljudskim bićima i odavno nas uvjerio da je on naš identitet. S egom se ima toliko toga izrazgovarati, ne birajući sredstva, čak i nasilna. I opet paradoks: razgovarajući s drugima, najviše saznajemo o sebi, vlastitom egu i njegovim koordinatama. A kada se spozna da je ego dijete straha, svakoga od nas, onda srce zna da ga može umiriti.
Okvir je mogućnost odučavanja i ponovnog učenja lekcije zvane Biti čovjekom.
Katarina Pejović
Kao polazište za umjetnički proces odabrano je propitivanje pojma narcizma - u kojoj mjeri je narcizam prisutan u društvu i pojedincu, koliko je u različitom opsegu dio naše svakodnevice – u suvremenom društvu u kojem smo svi opterećeni sami sa sobom? Inspiraciju za rad koreograf i autor predstave Borna Babić pronalazi u knjizi Narcizam: poricanje istinskog sebe američkog psihoterapeuta Alexandera Lowena, a o radu kaže: Oduvijek me zanimala ta kontradikcija između narcističkog i skromnog, a koja je, uvjeren sam, u svima nama. Kad i kako odabiremo jednu od te dvije vlastite strane, što ih aktivira i jesu li ti prijelazi svjesni. Puno sam se puta susretao i prepoznavao u sebi i drugima te dvije pozicije te sam ih poželio dublje razumjeti.
Borna Babić plesni je umjetnik iz Rijeke, diplomirao je na cijenjenoj nizozemskoj plesnoj akademiji Codarts Rotterdam, a posljednjih nekoliko godina pleše u svjetski poznatoj plesnoj kompaniji Ultima Vez / Wim Vandekeybus u Bruxellesu u Belgiji.